Har du lyst til å seile Seilsportliga?

Askøy seilforening deltok med et lag i 2.divisjon i 2017-sesongen. Laget seilte meget godt og klarte å seile seg inn til 2.plass sammenlag – og dermed klar for 1.divisjon i 2018! Planlegging av neste sesong er godt i gang og vi har behov for noe forsterkninger. Er det deg?

Seilsportsligaen er Norges Seilforbund sin storsatsning for seiling på nasjonalt nivå. Ligaen er delt i to divisjoner med 15 lag i hver divisjon. De beste lagene i 1.divisjon kvalifiserer til Europaligaen hvert år.  Konkurransene foregår i store deler av landet, over fire meget hektiske helger fra mai til september. J/70 benyttes som båttype, og det seiles kjappe seilaser med fem båter i hvert race.

ASF deltok altså med et lag i 2.divisjon i årets sesong. Laget seilte meget godt og havnet på en flott 2.plass – og dermed opprykk til 1.divisjon for 2018. Planlegging av neste sesong er godt i gang – og laget vårt har behov for noe forsterkinger. Er det deg?

Hva innebærer det å være med på laget:

-Du lærer seiling på nasjonalt nivå og deltar i et godt team

-Du får mulighet til å delta i en spennende regattaform på høyt nivå

-Du må kunne delta på treninger, teorikvelder og treningsregattaer i tillegg til ligastevnene

Alle lag må ha minimum ett mannskapsmedlem under 22 år. Vi vil derfor oppfordre spesielt våre ungdomsseilere som er motivert for en skikkelig gøy utfordring til å melde sin interesse!

Dersom du har lyst til å være med eller ønsker mer informasjon, ta kontakt med lagleder Karl Petter Haugen på tlf. 488 81 845 eller e-post

Sjekk gjerne ut video, bilder og informasjon på seilsportligaen sin facebookside.