Team J&J klar for NM 2017 for Melges 24

Årets Norgesmesterskap går av stabelen fyrstkomande helg på Hankø, og vert arrangert av Fredrikstad Seilforening.

Jens A.Wathne i Team J&J har fylgjande å fortelja før avreise:

Team J&J som seiler for Askøy Seilforening skal i helgen måle krefter mot de beste i Norge. For oss blir det spesielt å seile uten Jørgen A. Wathne.

Han har sammen med rormann Jens A. Wathne vært med på alle de store seilasene i årenes løp. Denne gangen får han det rett og slett ikke til og det kommer til å være rart å starte uten han. I de senere år har det vært viktig for laget å få opp en stall av seilere, slik at vi «alltid» kan stille. Vi er til sammen 6 seilere som inngår i mannskapet. Dette gir muligheten til å rullere 2 stykker til enhver tid og gir vanvittig stabilitet. Savnet av Jørgen kommer nok til å merkes, men vi skal gjøre så godt vi kan selv uten hans rutine og kunnskap. Innbytter denne seilasen er Askøy Seilforening seileren Carl Christian Stenrud.

Laget består denne gang av: Henrik Rye Jakobsen, Mikkel Storm Berger, Carl Christian Stenrud og Jens Altern Wathne. Vi har alle seilt under samme system en stund og alle kan sine posisjoner relativt godt. For å få en fin inngang til mesterskapet og få lagt inn trening i forkant drar vi allerede over onsdag ettermiddag. Dette gjør at vi får satt opp båten skikkelig og ha lave skuldre under forberedelsene til mesterskapet. Dette er en nøkkel til suksess og noe vi må prioritere. Med første seilas på fredag formiddag regner vi å være godt forberedt.

Det er tre dager med seiling og en god start betyr mye. Forholdene utenfor Hankø gir normalt bra med vind og bølger. Mannskapet hadde akt 4 av Javacup 2017 med Scandic Haugesund Weekend i sammen. Konkurransen denne gang er tøffere, men det er vi godt forberedt på. Vi har områder der vi skal fokusere på. Start og seile vårt eget løpe er viktig stikkord for dette mesterskapet. Et hårete mål for oss med forutsetningene vi har ved inngang i mesterskapet er topp 5. Dette kan bli vanskelig med OL deltagere, VM vinnere og NM grossister på startstreken. Det blir tøff konkurranse, men vi reiser ikke østover med luen i hånden. Tvert imot så føler vi oss i angrepsposisjon og skal gi alt i vårt forsøk på å nå målsetningen.

Team J&J er å finna i sosiale medier både på facebook & instagram.

Me kan fylgja NM på regattaen si eige side her – i tillegg vil me i ASF publisera rapportar frå Team J&J undervegs på vår eige facebookside

Me ynskjer Team J&J lukke til!