Hutarøy Rundt 2019

Kristi himmelfartsdag arrangerte Os Seilforening tradisjonen tro regattaen Huftarøy Rundt.  I år var det 27 påmeldte båter og 5 av dem var båter fra ASF.

Enkelte av de var knapt nok kommet til hektene fra SPZ Seilmakeren Doublehanded, uten at det satte noen brems på innsatsen.

Seilasen foregikk i en sjø farget azurblå som ledet tankene til Middelhavet , men temperaturen minnet mere om en Høststormregatta. Men det var fine vindforhold og det ble en relativt rask runde rundt Huftarøy.

Av Askøybåtene var det nok en gang Shiraz som leverte det beste resultatet med en flott 2.plass (kun 20 sekunder bak vinneren FS2!). 3 av Askøybåtene stilte i DH klassen og her tok Gleden en fin 3 plass mens Calluna og Irie (Vi gratulerer Stein Håvard Bergstad med ny båt, dette er en båt som har en sterk merittliste fra Oslofjorden) plasserte seg litt lenger ned på listen.

I den største klassen var det nok en nyanskaffet båt som representerte Askøy Seilforening med deltakelse av Carolina af Askøen.

Når Gry Hunstad er på sjøen kommer det alltid fine bilder på facebook og dette bildet indikerer hvor fint vi hadde det rundt Austevoll.