Minneord for Sverre Valeur

Sverre Valeur, min kjære samboer gjennom 23 år, døde 12. mai 2020 etter lang tids sykdom.

Han var min veileder, støttespiller, kjæreste og beste venn - omtenksom og raus, med en utstrakt hånd til alle som trengte dette. Sverre var alltid positiv og med et smil på lur. Han var kjent for å være imøtekommende og inkluderende for nye seilere - ombord hos Sverre var det plass til alle!

Seilinteressen og miljøet i seilsporten spilte en sentral rolle i Sverres liv. Han fant tidlig sin tilhørighet hos likesinnede i Askøy Seilforening, og hadde en sterk tilknytning til miljøet og personene der. Sverre var en ivrig konkurranseseiler, og for han var det samholdet, teamet og hva de sammen kunne oppnå som var viktig. Han var aldri opptatt av individuell suksess. Han kom hjem som en glad gutt, spesielt når laget sammen hadde gjort en god jobb.

Askøy Seilforening var viktig for han. Han hadde foreningsvimpelen med seg og var stolt av å representere foreningen i inn og utland. Han likte å omgås seilere fra foreningen – han følte seg hjemme her. Dette var en av grunnene til at han flyttet fra byen til Askøy. Seilsporten har mistet en gledesspreder og dyktig seiler.

Espen